نوشته شده توسط : علی افشار

جان گیاناندرا به طور رسمی از اواخر ماه میلادی جاری هدایت بخش موتور جست و جوی گوگل را در دست خواهد گرفت.

 آمیت سینگال، رییس فعلی و البته این چند روز موتور جست و جوی گوگل، پس از 15 سال همکاری با این ابرکمپانی فناوری جهان، رسماً از تصمیم خود برای بازنشستگی خبر داد و از 26 فوریه سال جاری اهالی مانتین ویو را ترک خواهد کرد.

 وی که نقشی تاثیرگذار را در ارتقا و توسعه موتور جست و جوی گوگل ایفا کرد در یادداشتی در خصوص تصمیم خود عنوان کرد:"این بخش در طی سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده و اکنون زمان آن رسیده است تا دستخوش تغییراتی اساسی شود. من امیدوارم که موتور جست و جوی گوگل بتواند طراحی فروشگاه اینترنتی با دانش متخصصان و مهندسانی که از این پس آن را هدایت خواهند کرد، روز به روز بهتر از قبل شود."

 حال، فردی که تقریباً از اواخر ماه میلادی جاری، جایگزین وی خواهد شد کسی نیست جز جان گیاناندرا. وی از مدیران ارشد گوگل در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی محسوب می شود و انتصاب گیاناندرا به این سمت، نشان‌دهنده اهمیت هوش مصنوعی برای گوگل و تمایل این کمپانی به هوشمندتر کردن موتور جست و جوی خود است.
بدین ترتیب، دیگر وظایف موتور سرچ گوگل در نمایش اطلاعات از پیش تعریف شده خلاصه نخواهد شد و قادر خواهد بود تا با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی، نیازهای کاربران را در شرایط مختلف پیش‌بینی کرده و به آن‌ها ارایه دهد.

 گوگل در طی سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را در این حوزه انجام داده و اخیراً نیز از راه اندازی بخش هوش مصنوعی خود موسوم به DeepMind در شهر لندن انگلیس خبر داد. همچنین، کمپانی مادر یعنی آلفابت نیز به تازگی در کنفرانسی خبری اعلام کرد که این بخش از جمله حوزه‌های مورد علاقه‌ این کمپانی محسوب می شود و به زودی شاهد معرفی پروژه های بلندپروازانه ای در این زمینه خواهیم بود.

 حال از کمپانی گوگل کمی فاصله می گیریم و به معرفی گیاناندرا می پردازیم. وی قبل از پیوستن به گوگل در سال 2010، به عنوان یکی از مدیران ارشد شرکت Netscape بین سال‌های 1994 تا 1999 در این غول اینترنتی مشغول به کار بود. گفتنی است مایکروسافت با خرید این شرکت در سال 2007 تمامی متخصصان آن را به خدمت گرفت و به نوعی زمینه توسعه هر چه بیشتر آن را فراهم کرد.

گیاناندرا همچنین سابقه همکاری با شرکت General Magic را نیز در کارنامه دارد. این شرکت در دهه 1990 به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت ها در زمینه تولید محصولات الکتریکی محسوب می شود.

 وی تجربه کار در شرکت بزرگ لینکدین را نیز در پرونده دارد و بسیاری از همکاران وی، همواره از او به عنوان فردی با ویژگی‌های مدیریتی بارز و رهبری کننده ای مصمم یاد می کنند.

 تا اینکه در سال 2010 و پس از آن‌که گوگل استارت‌آپ وی به نامTechnologies Metaweb را خرید به جمع اهالی مانتین ویو پیوست و توانست عملکردی را در این مدت از خود نشان دهد که مسئولین این کمپانی بزرگ را مجاب کند تا سکان هدایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های این کمپانی یعنی موتور جست و جو را به وی بسپارند.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: